Po ukończeniu studiów absolwent kierunku sztuczna inteligencja w biznesie:
- zna zagadnienia współczesnego zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki metod i technik zarządzania;
- potrafi adaptować, rozwijać i aplikować w praktyce rozwiązania z dziedziny uczenia maszynowego i systemów sztucznej inteligencji,
- potrafi dobrać narzędzia wykorzystywane przez sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do charakteru i założeń zadań i problemów rozwiązywanych w organizacji, a także wskazywać ich zalety oraz ograniczenia stosowania,
- potrafi stosować metody uczenia maszynowego do rozwiązywania określonych problemów menedżerskich,
- pracuje w zespole wdrażającym rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji bądź uczenia maszynowego, zapewniając w szczególności wiedzę z obszaru zarządzania oraz wyjaśniając i precyzując potrzeby informacyjne i decyzyjne kadry menedżerskiej;
- umie dostrzec i zrozumieć trendy rozwoju technik SI oraz potencjał ich stosowania w biznesie;
- rozumie dylematy poznawcze i etyczne wiążące się z gromadzeniem i przetwarzaniem danych.
Dzięki temu absolwent po ukończonych studiach jest w stanie:
- dobierać i adaptować narzędzia sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego możliwe do zastosowania w poszczególnych obszarach działalności przedsiębiorstwa i wskazywać ograniczenia ich stosowania,
- projektować i realizować procesy zbierania i przetwarzania danych,
- projektować i realizować poszczególne etapy wykorzystania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w konkretnych problemach organizacji,
- analizować systemy zarządzania pod kątem możliwości aplikacji metod uczenia maszynowego i SI oraz doradzać użytkownikom tych systemów w zakresie możliwych do zastosowania rozwiązań,
- współpracować z zespołem ekspertów ds. sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.
Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia na kierunku sztuczna inteligencja w biznesie absolwent jest również przygotowany do kontynuowania nauki na studiach drugiego stopnia z obszaru zarządzania lub z obszaru analizy danych.